Γράφει η Πράξια Αρέστη
Φτάσαμε και πάλι στην πιο όμορφη εποχή του χρόνου. Δρόμοι γεμάτοι πολύχρωμα φωτάκια, αγορές γεμάτες κόσμο, μυρωδιές από ντόνατ και μελομακάρονα και παιδικά γέλια που φτάνουν μέχρι την καρδιά μας.
Κάποιους οι γιορτές τους αφήνουν αδιάφορους και σε κάποιους προκαλούν μελαγχολία. Δεν αγαπάνε όλοι τα Χριστούγεννα κι ας είναι η πιο μαγική εποχή του χρόνου.
Όλοι πάντως αυτές τις μέρες έχουν περισσότερη ανάγκη από μια παρέα. Έχουν περισσότερη ανάγκη να μην είναι μόνοι. Κάποιοι, όμως, γουστάρουν τη μοναξιά και θέλουν να περάσουν τις γιορτές μακριά από συγγενείς και πολυκοσμία. Οπότε δεν θα ευχηθώ αυτά τα Χριστούγεννα κανείς να μην είναι μόνος αλλά κανείς να μη νιώθει μόνος.
Το να νιώθεις μοναξιά είναι από τα χειρότερα αισθήματα που μπορεί να νιώσει άνθρωπος. Είναι βαρύ κι ασήκωτο αίσθημα και μπορεί να το νιώθεις ακόμη και όταν βρίσκεσαι ανάμεσα σε πλήθος κόσμου. Ακόμη και στο σπίτι σου, στη δουλειά, παντού. Ένα μεγάλο κενό που μεγαλώνει ακόμη περισσότερο όταν οι δρόμοι στολίζονται και γεμίζουν χαμογελαστούς ανθρώπους.
Κι αν είσαι νέος δεν σε πειράζει και τόσο να περάσεις και λίγο χρόνο μονος. Όμως, πολλές φορές τους ηλικιωμένους η μοναξιά τους χτυπάει την πόρτα και τους γεμίζει θλίψη και άρνηση για ζωή.
Αν γνωρίζεις κάποιον που θα περάσει μόνος τις γιορτές, χτύπησέ του την πόρτα, στείλε του ένα μήνυμα, πάρε τον ένα τηλέφωνο. Μπορεί να είναι η γιαγιά σου, ο θείος σου, μπορεί να είναι απλά μια κυρία στη γειτονιά, μπορεί να είναι κάποιος στο δρόμο που κάθεται σκυθρωπός. Πες ένα γεια, δώσε απλόχερα ένα χαμόγελο. Δεν κοστίζει τίποτα. Κάνε τους ανθρώπους να μην νιώθουν ότι είναι μόνοι. Κι αν εσύ νιώθεις μόνος, ψάξε να βρεις βοήθεια. Κανείς δεν είναι τόσο μόνος όσο το μυαλό μας φαντάζεται. Πάντα υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω για να κάνουμε παρέα, να μοιραστούμε μια στιγμή, να γελάσουμε και να πούμε μια κουβέντα.
Κι αν ψάχνεις τον έρωτα, ένα ταίρι, και κοιτάς τα ζευγαράκια στους φωτισμένους δρόμους να περπατάνε αγκαλιά και νιώθεις πιο μόνος από ποτέ, να θυμάσαι ότι πρώτα πρέπει να περνάς και μόνος σου καλά και τα υπόλοιπα θα έρθουν από μόνα τους. Δεν είναι υποχρεωτικό τις γιορτές να είσαι σε σχέση. Κάνε πράγματα για τον εαυτό σου, βγες, διασκέδασε, γνώρισε κόσμο, ταξίδεψε, πάρε ένα τετράποδο φίλο από τα κατάφυγια που ξεχειλίζουν και βάλε την αγνή αγάπη στο σπίτι σου.
Αν έχασες κάποιον δικό σου και σου λείπει, φέρε τον πιο κοντά τώρα τις γιορτές. Είναι μαζί σου αν θέλεις να είναι μαζί σου. Η αγάπη για τους ανθρώπους μας είναι πιο δυνατή κι από τον θάνατο. Δε νικιέται. Δυναμώνει μέσα σας και μας γεμίζει φως.
Δε θα ευχηθώ πολλά αυτές τις γιορτές. Μόνο κανείς να μη νιώθει μόνος όπου κι αν βρίσκεται στον κόσμο, σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκεται.
